(( آگهي تجدید مناقصه عمومي ))
(( آگهی مناقصه عمومی ))
(( آگهی مناقصه عمومی ))
(( آگهی تجدید مناقصه عمومی ))
(( آگهی مناقصه عمومی ))
فعالیت در روابط عمومی یک تخصص است
فعالیت در روابط عمومی یک تخصص است
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
نسخه چاپی
فعالیت در روابط عمومی یک تخصص است
فتح الله فرجی مسئول روابط عمومی شهرداری ورامین اظهار داشت: فعالیت در روابط عمومی یک تخصص است به گزارش خبرنگار مهر، ۲۷ اردیبهشت ماه در تقویم کشور به نام روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است به همین خاطر این مناسبت بهترین فرصت برای بررسی نقش ارتباط و اهمیت کارکرد روابط عمومی در فرایند … ادامه خواندن فعالیت در روابط عمومی یک تخصص است

فتح الله فرجی مسئول روابط عمومی شهرداری ورامین اظهار داشت: فعالیت در روابط عمومی یک تخصص است

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۷ اردیبهشت ماه در تقویم کشور به نام روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است به همین خاطر این مناسبت بهترین فرصت برای بررسی نقش ارتباط و اهمیت کارکرد روابط عمومی در فرایند سازمانی است.

امروز روابط عمومی سازمان ها، ادارات، نهادها و شرکت ها از جایگاه مهم و اثرگذاری برخوردار هستند به طوری که برخی از آنها با توجه به اهمیت روابط عمومی در پیشبرد اهداف خود، نقش و جایگاه ویژه ای را برای مسئول آن متصور شده اند.

روابط عمومی حلقه واسط مردم و مسئولان

تا چند سال گذشته اهمیت و کارکرد روابط عمومی ها در برخی ارگان ها و نهادها مورد غفلت قرار می گرفت اما هر روز شاهد نگرش تازه تری به این بخش مهم و اثرگذار سازمانی هستیم.

امروز روابط عمومی به عنوان حلقه واسط بین مسئولان و مردم محسوب می شوند به طوری که وظیفه دارند تا خدمات ارائه شده در سازمان و ادارات متبوعه خود را به اطلاع مردم رسانده و انتظارات و خواسته های شهروندان را به عنوان یک وظیفه ذاتی به مدیران ارشد یک سازمان منتقل کنند.

آسیب های جدی روابط عمومی ها را تهدید می کند

اگرچه طی سال های اخیر توجه به حوزه روابط عمومی ها دچار تغییر شده و بسیاری از مسئولان و مدیران به کارکرد این بخش از سازمان و نهاد خود پی برده اند اما همچنان برخی آسیب ها و مشکلات، روابط عمومی ها را تهدید می کند.

مشکلات ساختاری، کمبود اعتبارات و تجهیزات، تفاوت نگرش ها به بخش روابط عمومی، عدم آموزش کافی کارکنان روابط عمومی و عدم آشنایی مردم و مسئولان با کارکردهای مختلف روابط عمومی از جمله آسیب هایی است که این حوزه را تهدید می کند.

ضرورت ارتباط مستمر روابط عمومی ها با خبرنگاران

یکی از موضوعاتی که امروزه جزو آسیب های برخی  از روابط عمومی ها محسوب می شود، عدم ارتباط و پیوند این بخش مهم ادارات و سازمان ها با خبرنگاران و اصحاب رسانه به منظور انتقال دستاوردهای انجام شده است.

امروزه مشاهده می شود که برخی از مسئولان و مدیران روابط عمومی ها تجربه ای در زمینه خبری نداشته و ارتباط مستمری نیز با خبرنگاران ندارند و همین امر سبب عدم آگاهی مردم از خدمات ادارات و نهادهای زیر مجموعه آنان می شود.

باید نگاه جدی تری به بخش روابط عمومی صورت پذیرد

فتح الله فرجی مسئول روابط عمومی شهرداری ورامین که عضویت در هیئت رییسه روابط عمومی استانداری تهران را نیز  در کارنامه خود دارد نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: باید نگاه جدی تری به بخش روابط عمومی صورت پذیرد.

این فعال حوزه روابط عمومی افزود: امروز روابط عمومی سازمان ها، ادارات، نهادها و شرکت ها از جایگاه مهم و اثرگذاری برخوردار هستند که باید مدیران به این امر واقف باشند.

فعالیت در روابط عمومی یک تخصص است

وی ادامه داد: گاهی در برخی ادارات و نهادها مشاهده می شود که نیروهای مازاد یک ارگان به بخش روابط عمومی منتقل می شوند بدون آنکه تخصص لازم برای فعالیت در این بخش را داشته باشند و همین امر باعث ایجاد نگرش منفی در جامعه خواهد شد.

فرجی اضافه کرد: فعالیت در بخش روابط عمومی و ایجاد ارتباط دو سویه بین مردم و مسئولان یک تخصص و حرفه است که با آموزش و کسب مهارت های لازم به دست می آید و هر فردی نمی تواند در این جایگاه قرار بگیرد.